ניקיון משרדים קטנים

משרד קטן?

מרבית המשרדים הפונים אלינו הם משרדים קטנים. כאשר את גודל המשרד אנו מגדירים לפי התדירות והיקף שעות העבודה הדרושים לניקיון שוטף של המשרד. על פי הגדרתנו, משרדים קטנים הינם כאלו הזקוקים לשירותי ניקיון החל מפעם בשבוע ולמשך שעת עבודה אחת לפחות ועד 3 שעות עבודה בכל יום. לעומת זאת אנו מגדירים משרדים גדולים ככאלו הזקוקים לשירותי ניקיון החל מ 4 שעות ביום לפחות ועד משרה מלאה של עובדת ניקיון.

מהם הצרכים של משרדים קטנים?

מנקה פרטית וקבועה - משרד קטן הוא מקום עבודה אינטימי בדרך כלל ודומה מאוד בצרכי הניקיון שלו לניקיון משק הבית. באופן אידיאלי בעלי המשרד ועובדי המשרד היו מצפים לקבל שירות ויחס אישי כמו מנקה של משק בית. הכוונה היא למנקה קבועה שמגיעה באופן קבוע חודשים ושנים. מנקה שכולם מכירים את שמה ואת אישיותה ובמקרים מסוימים אף את סיפור חייה. הדפוס הקבוע מקנה תחושה של יציבות ושל חמימות אנושית שיכול להתאפשר רק באופן הזה.

שקט נפשי – משרד קטן של עד 10-15 עובדים מתנהל בדרך כלל באופן שונה ממשרד גדול בו יש למעלה מ 50 עובדים. התרבות הארגונית במשרדים קטנים מתנהלת כך שעובד המשרד מתמחה בכמה תחומי עיסוק, כך שבשונה ממשרדים גדולים, הדומים למפעלים גדולים, כל עובד במשרק הקטן מתמחה בנישה מאוד ספציפית. כתוצאה מתרבות ארגונית זו עובדי המשרד הקטן עסוקים מאוד וקשה להם לפנות זמן לדברים שאינם בליבת פעילותו העסקית של המשרד. במשרד גדול יהיה מנהל תפעול שיכול להדריך את עובד הניקיון, לפקח על עבודתו ולנהל את תחום הניקיון אך בחברה קטנה המשימה הזאת בדרך כלל מוטלת על מנהלת המשרד או מנכ"ל החברה שבלאו הכי עסוקים עד מעל הראש. לפיכך למשרד קטן חשוב שבעתיים עניין השקט הנפשי.

ניקיון איכותי – המשרד הקטן הוא אינטימי ועבור עובדים רבים דומה לבית השני שלהם ולכן מידת האכפתיות של העובדים מסביבת העבודה שלהם גבוהה הרבה יותר. גם בפרמטר הזה הציפיה במשרד קטן תהיה לניקיון באיכות של מנקה של משק בית. מנקה שאפשר יהיה לתת לה בנוסף לניקיון השוטף גם משימות מיוחדות ממש כמו המנקה בבית.

גמישות ניהולית – משרד קטן אינו יכול להרשות לעצמו להעסיק עובדת ניקיון. כי הרי לא הגיוני להעסיק מישהי בתלוש שכר אם היא מוזמנת לניקיון אחת לשבוע או אפילו לשעתיים ביום. מכיוון שהיא תתקשה למצוא משרדים נוספים על מנת להשלים למשרה מלאה, או לחלופין לעשות תיאום מס בין 6-5 מעסיקים שונים. לכן עובדי ניקיון בדרך כלל בדרך כלל מעדיפים משרה מלאה ואף יותר מכך. מפאת הקשיים שצוינו משרד קטן יתקשה לגייס מנקה פרטית בתלוש שכר בגלל מעט השעות שיש לו להציע לעובדת הניקיון ומפאת העובדה שאינו יכול לשלם מזומן לעובדת הניקיון כמו במשק בית כי הוא עסק. לפיכך ניתן להיווכח כי בפן הזה, משרדים קטנים בבעיה ונאלצים לפנות לאלטרנטיבה היחידה שנמצאת בשוק והיא חברת הניקיון. חברת הניקיון מעסיקה את העובדת ובעזרת מאגר גדול של משרדים שברשותה משלימה למנקה משרה מלאה ואף יותר מכך, תלוי ברצון עובדת הניקיון.

ניקיון בערב או לאחר שעות הפעילות – משרדים קטנים הם מקום אינטימי ובדרך כלל קטנים בגודלם. בנוסף לכך עומס המשימות היומיות מוביל לכך שהרצון של עובדי המשרד הוא שהניקיון יתבצע לא בשעות הפעילות. צורך זה אינו שגרתי ואינו מקובל במרבית הענפים במשק, אך בענף ניקיון המשרדים ניקיון לאחר שעות הפעילות עם מפתח הוא נורמה מקובלת.

מה חברת הניקיון מציעה למשרדים הקטנים?

אחריות כוללת על הניקיון במשרד – למשרדים קטנים חברת הקבלן עושה רושם לכאורה של פתרון מצוין. הקבלן מקבל על עצמו אחריות מלאה לניקיון משרד. שזה אומר שהוא אחראי לגייס את עובדת הניקיון, להכשיר אותה, לשלם לה את שכרה כולל הפרשות סוציאליות ולמצוא לה משרדים נוספים על מנת להשלים לה למשרה מלאה. בנוסף לכך דואג הקבלן לפקח על עבודתה ולהוות גורם מתווך בין המנקה לדרישותיהם של עובדי המשרד.

גמישות ניהולית – חברת הניקיון מציעה למשרד הקטן גמישות ניהולית מקסימלית בכך שמאפשרת לשלם תמורת חשבונית כמו כל ספק חיצוני אחר. היתרון הזה הוא יתרון משמעותי למשרד הקטן ולמעשה היתרון המשמעותי ביותר של חברות הניקיון.

עובד ניקיון מחליף – כחלק מהאחריות הכוללת של חברת הניקיון כלפי המשרד היא מציעה עובד ניקיון חלופי למנקה הקבועה שמנקה את המשרד. יתרון זה חשוב לשקט הנפשי של מנהלי המשרד, למרות שלמשרדים קטנים היתרון הזה פחות קריטי בגלל היקף השעות המצומצם מלכתחילה.

כתובת לתלונות – כאשר עובדי המשרד אינם מרוצים מאיכות הניקיון או מהיכולת של המנקה לרדת לפרטים הם פונים למפקח של חברת הניקיון שמתווך עבורם ומעביר את המסר למנקה עצמה. הדבר מהווה יתרון מבחינה זו שזה חוסך את הטרחה ואת אי הנעימות הכרוכה בהעברת ביקורת ישירה למנקה על איכות הניקיון שלה. כמו כן במידה והמנקה לא עושה את עבודתה חברת הניקיון מחליפה אותה באחרת כך שיש למשרד כתובת לתלונות, דבר בהחלט חשוב.

למה חברות הניקיון מספקות שירות בינוני?

הפתרון של חברת הניקיון למשרד הקטן נשמע לכאורה מדהים. פתרון מושלם כל כך למשרד הקטן שעל פניו נראה שצריך ליישמו בכל חלק אפשרי אחר מפעילות המשרד. הם מציעות לגייס את העובד, להעסיקו בפועל, להכשירו, לפקח על עבודתו, ולהחליפו בעת הצורך. מה יותר מזה אפשר לבקש? היש נוחות גדולה מזו? על פניו נראה שזה מושלם... אז למה בכל זאת יותר ויותר משרדים מבינים שהפתרון הזה בעייתי?

הפער בין ההבטחה לבין המציאות – חברות הניקיון יכולות להבטיח אבל יתקשו בדרך כלל לקיים. לא בגלל שהן לא אמינות או לא רוצות אלא בגלל שהשיטה הקבלנית לא עובדת. שיטה זו אינה מתאימה למרבית המשרדים ובייחוד לא למשרדים הקטנים. כאשר הקבלן מציע למנקה לעבור בין 10 משרדים קטנים במשמרת אחת בעבור שכר מינימום ומשלם לה דמי נסיעות חופשי חודשי מבלי לקחת בחשבון את עלות זמני המעבר בין המשרדים, הוא למעשה שוחק את המוטיבציה שלה לעבוד. ישנן עובדות ניקיון שיהיו רציניות ויעבדו באופן יסודי ונמרץ ויעשו את המיטב כדי לתת שירות מעולה במשך חודש, חודשיים ואפילו שלושה חודשים. אבל מה יקרה לאחר מכן? האם הן לא תשחקנה? ומה יקרה כשהמנקה נשחקת? אז מתחילים קיצורי הדרך... המנקה מגיעה למשרד שהיא אמורה לנקות אותו שעתיים ויוצאת אחרי 40 דקות. הקבלנים מודעים לכך ואף מעודדים את התופעה כדי לא לאבד עובדות ניקיון שעלולות לעבור לקבלן אחר שמציע להם את האפשרות לחפף יותר ולכן הערך השעתי של שעת עבודה הוא לא 30 שקל לשעה הוא פתאום הופך ל 60 ו 70 ₪ לשעה כי במקום להיות במשרד שעתיים אז נמצאים שם פחות משעה ולפעמים חצי שעה בלבד.

הרי כולנו מכירים את התופעה של עבודה גלובלית, עבודה בקבלנות. הקבלן מקבל שכר גלובלי עבור המשרד. העובדת מגיעה מתקתקת זריז ורצה למשרד הבא... ומה שנשאר זה משרד לא נקי... אבל זו לא הבעיה היחידה...

מנקות מתחלפות חדשות לבקרים – הפער בין התיאוריה למציאות לא נגמר במשרד לא נקי. אם זו הייתה הבעיה היחידה אז המשרדים הקטנים היו ממשיכים לנשוך שפתיים. בעיה מטרידה נוספת שמגיעה מבית היוצר של השיטה הקבלנית היא תחלופת עובדות הניקיון. עובדות ניקיון מתחלפות בתדירות כה גבוהה עד שלפעמים לא הספקת לחפוף אותה ולהסביר לה את הדגשים במשרד וכבר היא מתחלפת באחת אחרת. גם אם התהליך הזה שקורה אחת לשלושה חודשים בממוצע קורה לאחר חצי שנה הוא מטרד קשה שגוזל משאבי זמן ואנרגיה מרובים. חילופי המנקות התכופים פשוט מקנים חוסר יציבות ופוגעים בשקט הנפשי של עובדי ובעלי המשרד.

חילופי מנקות הוא דרך של הקבלנים להתמודד עם תלונות רבות מצד המשרדים. כאשר משרד מתלונן פעם אחר פעם על עובדת הניקיון, לקבלן כתגובה לכך פשוט וקל הרבה יותר להחליף את המנקה מאשר להיכנס לפרטים עצמם ולהשקיע מזמנו לפתור את הבעיה. המנקה שהוא החליף לא עוזבת את הקבלן אלא עוברת למשרד אחר בתקווה שהיא תשתפר ומתוך רצון להראות לבעלי המשרד את היעילות ורצינות שלו בבעיות שצצות עם המנקות.

גם מצד המנקות חילופים תכופים אלו מקנים תחושה של חוסר יציבות ותמריץ עקיף להתאמץ פחות. התחלופה הגבוהה פשוט מנתקת את האחריות ואת המשמעות הבסיסית של המנקה מעבודתה. היא עוברת כמו פס ייצור בין משרד למשרד בהחלטה של הקבלן ולפעמים משיקולים נוספים של הקבלן ללא קשר לאיכות עבודתה. למשל הקבלן יכול להחליט להעביר מנקות טובות למשרד חדש כדי ליצור רושם טוב על בעלי המשרד ולמשרד הוותיק יותר יעביר מנקה חדשה שהוא אינו מכיר.

תחרות בין חברות ניקיון בעיקר על המחיר – חברות הניקיון מתחרות אחת בשנייה בעיקר על המחיר כי בפן של השירות קשה להבדיל ביניהן אלא אם המשרד כבר התנסה ומרוצה מחברת ניקיון מסוימת. כאשר קשה לנו להבחין בהבדל בין איכות המוצר או השירות שאנו רוכשים אנחנו מסתכלים על המחיר כקריטריון מרכזי. משרדים רבים רואים במחיר קריטריון מרכזי, דבר שמוביל לתחרות קשה על מחיר של שעת עבודה. עם הפחתת המחירים כתוצאה מהתחרות יש הפחתה גם באיכות השירות וגם פגיעה במוטיבציה של הקבלנים לשלם שכר הוגן למנקות, דבר שמתדלק את מעגל הקסמים הזה יותר ויותר.

מה אנחנו מציעים למשרדים קטנים?

אנחנו מציעים שיטה אלטרנטיבית וייחודית שמשנה מהיסוד את שירותי הניקיון למשרדים קטנים. השיטה שלנו בראש ובראשונה משפרת את השירות למשרד הקטן הן בפן של איכות הניקיון והן בפן של השקט הנפשי. השיטה שלנו בנוסף מאפשרת גמישות ניהולית מקסימלית בדומה לשיטה הקבלנית. ודבר אחרון אנו מספקים פתרון הוגן ויציב עבור עובדי הניקיון, הן מבחינת השכר והן מבחינת היציבות התעסוקתית.

עובד ניקיון עצמאי

מתוך ניסיון של מעל ל 5 שנים בענף הניקיון המוסדי אנו מאמינים שעבור משרדים קטנים הפתרון הטוב ביותר הוא להתקשר מול עובד ניקיון עצמאי. במהלך השנים האחרונות שקדנו ובנינו מאגר של עובדי ניקיון אותם העברנו תהליך ארוך של הכשרה והעצמה. עבודת הניקיון היא מקצוע לכל דבר ועניין וכך אנחנו מתייחסים לכך. עובדי הניקיון שלנו היו עובדי חברות הניקיון (קבלן) בעבר והחליטו שנכון עבורם לעבוד בשיטה שאנו מציעים להם. שיטה שנכונה הן עבור המשרד הקטן והן עבור עובד הניקיון.

יתרונות להתקשרות מול עובד ניקיון עצמאי:

עובד קבוע – המנקה העצמאי לא מעסיק תחתיו עובדים ולכן אין תחלופה של עובדים כפי שמקובל בחברות הניקיון.

שירות איכותי – המנקה שהפך מעובד ניקיון שכיר לעצמאי רואה בעבודתו מקצוע לכל דבר וכך גם תראה התוצאה.

100% מחויבות למשרד – התשלום שלכם עבור שירותי הניקיון משולם בשקיפות מלאה לעובד ישירות ולכן מחויבותו אלייך מלאה.

יחס אישי – לכל מנקה יש בממוצע כ 8 משרדים קטנים בלבד ולכן למנקה כל משרד הוא לקוח חשוב וכך תהיו גם אתם!

גמישות ניהולית – התשלום למנקה העצמאי הוא כנגד חשבונית וללא יחסי עובד מעביד כמו כל ספק שירותים אחר.