ניקיון משרדים פעם בשבוע

מרבית המשרדים באזור תל אביב והסביבה הם משרדים קטנים, כאלו הזקוקים לשירותי ניקיון של פעם או פעמיים בשבוע לכל היותר. השאלה היא כיצד משרד קטן, שאינו יכול להעסיק מנקה במשרה חלקית או מלאה, יכול עדיין לקבל שירות מצוין? הקושי של משרדים קטנים לקבל שירותי ניקיון ראויים הוא כפול כאשר הקושי הראשון נובע מהאתגר בגיוס מנקה שתסכים להגיע בתדירות כה נמוכה ולכל כך מעט שעות והקושי הנוסף הוא אופן התשלום לאותה מנקה. ישנן מנקות משק בית רבות וטובות שרגילות להגיע לעבודה פעם בשבוע ל 4, 5 שעות מינימום ולקבל תשלום במזומן. אך בשונה ממשק הבית המשרד הוא עסק ואין לצפות ממנו לשלם במזומן ללא חשבונית או קבלה מנותן שירות כלשהו יהא אשר יהא. בנוסף לכך, מה אם המשרד זקוק רק לשעתיים ניקיון אחת לשבוע? ולא ל 4, 5 שעות שהן המינימום של מנקות במשק בית.

קשיים אלו מאלצים את המשרדים הקטנים לפנות לחברות ניקיון אשר מצידן מספקות פתרון מידי ומוציאות חשבונית כמו כל ספק שירות אחר, אך הבעיה היא שחברות הניקיון מטבען בנויות לטפל בלקוחות גדולים ולא במשרדים קטנים ולכן המשרדים הקטנים סובלים בדרך כלל משירות ניקיון לא מספק ומשלל בעיות שונות ומשונות.

דוגמאות לבעיות שיש למשרדים קטנים עם חברות ניקיון

מרבית המשרדים הפונים אלינו הם משרדים קטנים. כאשר את גודל המשרד אנו מגדירים לפי התדירות והיקף שעות העבודה הדרושים לניקיון שוטף של המשרד. על פי הגדרתנו, משרדים קטנים הינם כאלו הזקוקים לשירותי ניקיון החל מפעם בשבוע ולמשך שעת עבודה אחת לפחות ועד 3 שעות עבודה בכל יום. לעומת זאת אנו מגדירים משרדים גדולים ככאלו הזקוקים לשירותי ניקיון החל מ 4 שעות ביום לפחות ועד משרה מלאה של עובדת ניקיון.

מי מנקה את המשרד שלי? - מרבית המשרדים הקטנים מעדיפים בדרך כלל את הניקיון לאחר שעות הפעילות או בסוף השבוע ולכן עובדי המשרד אינם פוגשים את המנקה. כמעט כל חברות הניקיון לא טורחות לקיים פגישת היכרות ואף לא פעם אחת בין המנקה לבין איש הקשר במשרד מכיוון שהמנקים נוהגים להתחלף בתדירות גבוהה. מה גם שאיש הקשר במשרד פעמים רבות אינו שש להכיר את המנקה ואף לא מבקש לפגוש את המנקה כי מבחינתו איש הקשר הוא המפקח בחברת הניקיון שאותו הוא מכיר וכבר פגש. הציפיה הלא ריאלית של בעלי העסק שהמשרד יהיה נקי ואם יש בעיה פונים למפקח שנוהג תמיד להבטיח שהוא כבר יסדר תכף ומיד כל בעיה יוצרת מציאות של תסכול ואכזבה מתמשכים מחברות ניקיון רבות. במקרים מסוימים זה אף חמור יותר כי המפקח עצמו לא תמיד יודע מי ניקה באותו היום או השבוע את המשרד הספציפי הזה כי לכל מפקח יש עשרות משרדים ועובדים הפרוסים בבנייני משרדים שונים ובמיקומים שונים בעיר ולפעמים בכמה ערים במקביל.

תחלופה גבוהה של עובדי ניקיון – תחלופה בתדירות גבוהה של עובדים פוגעת בשירות הלקוחות של כל עסק וכך גם בענף הניקיון. עובד שביודעין מרגיש שהעבודה שלו היא זמנית כך תיראה גם התוצאה, משרד לא נקי. עובד שמשתכר שכר נמוך נוהג פעמים רבות לעשות את הדברים במהירות הבזק כדי לצאת ידי חובה וכך תראה גם התוצאה. חברות הניקיון לא בנויות לתת יחס אישי ושירות אישי למשרדים קטנים וגם העובד עצמו מרגיש שהוא חלק ממערך מאוד גדול של עובדים בו הוא עובד שקוף. אם בעלי המשרד לא יודעים מי הוא אז איזו מחויבות ואחריות יש לו לנקות את המשרד בנאמנות ותשומת לב לפרטים? הרווח של חברת ניקיון ממשרדים גדולים גבוה בהרבה מהמרווח שיש להם ממשרד קטן של פעם או פעמיים בשבוע, זה ברור ולכן גם המחויבות של חברת הניקיון למשרד הקטן היא בהתאם.

פתרון אופטימלי למשרדים קטנים – שירות אישי של עובד ניקיון עצמאי

מרבית הלקוחות שלנו הם משרדים קטנים, משרדים של עד 150 מ"ר, שזקוקים לשירותי ניקיון מ פעם בשבוע ועד 3 שעות עבודה בכל יום. זו ההתמחות שלנו כאשר אותה אנו מבצעים בנאמנות מעל ל 8 שנים ברציפות. שיטת העבודה שלנו ממוקדת בשירות ניקיון אישי על ידי מנקה קבוע. אנו דואגים לכך שהמנקה יתוגמל כראוי, יכיר באופן אישי את איש הקשר במשרד ויהיה אתו בקשר שוטף. תהליך העבודה שלנו משרת את המטרות של המשרד המעוניין לקבל משרד נקי ושקט נפשי ואת מטרות האדם העובד המעוניין בעבודה עם תחושה של משמעות, תשלום מתגמל ואפיק לצמיחה וקידום אישי. פירוט תהליך העבודה שלנו יסביר טוב יותר מכל דבר אחר את היתרונות של שיטת העבודה שלנו, בה אנו מלווים, חונכים ומעודדים את עובדי הניקיון לפתוח עסק עצמאי משל עצמם. כאשר העובד יודע שאלו הם הלקוחות הקבועים שלו וזה העסק שלו היחס אל עבודתו שונה בתכלית.

תפיסה שונה יוצרת מציאות שונה - תהליך העבודה הייחודי של נקי כפיים

תהליך העבודה שלנו מושתת על ערכים אותם אנו מעוניינים לקדם כאשר הערך הראשון הוא שבירת ההיררכיה הניהולית בה יש מנהל כל יודע מצד אחד ומהצד השני עובד שמרגיש שהוא רק בורג במערכת. המנהל הוא היוזם, המפקח, בעל הידע והעובד תפקידו לעשות את העבודה שלו ותו לו. בענף הניקיון שיטה היררכית זו שיש עובדי ניקיון ומעליהם מפקחים לא מספק את התוצאה הרצויה.

הקמה (ניקיון ראשוני) – במיזם נקי כפיים אין מנהלים או מפקחים וערך זה עומד בבסיס שיטת העבודה שלנו. ביום הראשון לעבודה מגיעים לעבודה עובד ותיק (מנטור) ועובד חדש ועובדים יחד כתף אל כתף עד אשר העובד החדש מכיר את כל הדגשים ומרגיש שהוא יכול לקחת אחריות מלאה על הניקיון השוטף במשרד. הניקיון הראשוני הוא חשוב מאוד ונעשה באופן יסודי. במהלך העבודה השוטפת גם כשיש הערות מהמשרד הם נאמרות לעובד עצמו באופן ישיר על ידי מנהלת המשרד ואם צריך התערבות של המנטור אז המנטור לא מתקשר להעיר לעובד אלא מגיע שוב לעבוד עם המנקה יחד כתף אל כתף כדי לתמוך ולחזק ללא הערות וביקורת. מניסיוננו ביקורת ישירה שנאמרת על ידי המנהל/מפקח בחברת הניקיון פוגעת במוטיבציה של העובד ואינה משיגה את המטרה. כאשר המנטור מגיע לעבוד יחד עם העובד נוצרת זהות אינטרסים המחזקת את המחויבות הן של העובד והן של המנטור להשגת המטרה המשותפת שהיא שביעות רצון של הלקוח.

קידום והעצמת העובד – כבר משלב הריאיון עם עובד הניקיון נאמר לו שיש לו אפשרות להיות שותף במיזם ולא רק עובד רגיל כמו בכל מקום אחר. שותף שלומד כיצד לגייס בעצמו לקוחות, לנהל את עצמו באחריות ובאופן עצמאי, בהמשך לפתוח עסק עצמאי ואף לגייס עובדים אחרים. אופק זה לא נאמר כאפשרות תיאורטית שתעשה מתישהו בעתיד אלא אנו מעודדים את העובד באופן שוטף להתקדם לכיוון בו אנו מאמינים שיעצים ויקדם אותו. אנו מאמינים שעובד ששותף מלא בעסק, מודע בשקיפות מלאה לתהליך העבודה ולכל הדברים שמתנהלים "מאחורי הקלעים", דברים שבדרך כלל לא אמורים לעניין את העובד למשל כמה גובים מהמשרד עבור השירות? אנו מאמינים שהעובדים הם שותפים ולפיכך צריכים לדעת ולהיות מעורבים בהכנסות העסק ובהוצאות ובכל שיקולי הדעת בניהול העסק. מניסיוננו כאשר משתפים את העובד באופן כנה וגלוי זה לא פוגע ביחסי העבודה ביננו לבין עובדי הניקיון אלא להפך מחזק את האמון ההדדי ואת המחויבות של העובד למקום העבודה.