ניקיון משרדים בערב

מניסיוננו מרבית המשרדים הקטנים מעדיפים שינקו את המשרד שלהם לאחר שעות הפעילות. ההבחנה שלנו למשרד קטן הוא על פי תדירות והיקף שעות עבודת הניקיון הדרושים. כאשר אנו מקטלגים משרד קטן ככזה הזקוק לשירותי ניקיון החל שעתיים פעם בשבוע ועד משרד הזקוק לשירותי ניקיון מידי יום של עד 8 שעות עבודה.

מה יש לנו להציע לכם?

הפתרון שלנו הוא ייחודי וחדשני המשלב בין היתרונות של חברת ניקיון ליתרונות של מנקה פרטי ועצמאי.

עובד קבוע – בייחוד למשרדים קטנים מנקה קבוע מספק ביטחון ושקט תעשייתי. הידיעה שיש אדם אחד שהוא אמון על ניקיון המשרד, שאליו ניתן לפנות בכל בעיה או עניין היא מרכיב קריטי באיכות השירות. דבר זה נכון אגב לכמעט כל נותני השירות לחברות קטנות.

שירותי ניקיון איכותיים – מרבית המנקים שעובדים בחברה שלנו הינם עצמאיים. לכל מנקה בממוצע יש כ 3-4 משרדים. המנקה העצמאי, שכבר עשה את המאמצים לפתוח עסק, אינו מחפש עבודה במשרה זמנית אלא מחפש עבודה קבועה לאורך שנים. לקוחות מרוצים הן הארובה הטובה ביותר להשגת יציבות תעסוקתית עבור המנקה העצמאי ולכן עבורו כל לקוח הוא לקוח חשוב.

שיטת ניהול ייחודית – לאורך השנים פיתחנו שיטת ניהול ייחודית המבדלת אותנו משאר חברות הניקיון ואף נותנת לנו יתרון מול עובדי ניקיון עצמאיים אחרים בשוק. המודל שלנו מושתת על יחסי קרבה ואמון שאנו מפתחים עם העובדים שלנו. יחסים אלו מתפתחים על ידי עבודה משותפת כתף אל כתף, שקיפות מלאה ורצון אותנטי לקדם ולהיטיב עם העובדים שלנו הן בפן הכלכלי והן בפן האישי והמנטלי. הנוכחות והניהול שלנו בשוטף מסייעים לעובד להיות ממוקד בשביעות רצון הלקוח ומאפשר גישור על פערים במידה ונוצרים בין צורכי המשרד להתנהלות העובד.

האם ניקיון במהלך הערב עדיף יותר?

כפי שציינו בתחילת המאמר, מרבית המשרדים הקטנים מעדיפים שהניקיון יתבצע בשעות הערב, אך האם זה הזמן המיטבי לניקיון יסודי יותר? או דווקא כאשר עובדי המשרד נוכחים וישנה בקרה על איכות הניקיון ועל זמן העבודה שהמנקה נמצא בפועל?

היתרונות של ניקיון המשרד בשעות הערב:

איכות הניקיון – כאשר המשרד ריק מעובדים המנקה פנוי לנקות באופן יסודי יותר ללא התחשבות במיקום העובדים במשרד וללא מגבלות כלשהן.

תחושת משמעות בעשיה לעובד – כאשר העובד מסיים לנקות את המשרד יש תחושה טובה של סיפוק כי יצאנו והשארנו מקום נקי ומסודר, זו הרגשה מצוינת שמספקת לעובד הניקיון תחושת משמעות בעשייה. בניקיון במהלך יום העבודה קשה יותר לקבל תחושה זו של סיפוק כי כשהעובד מסיים לנקות חלל מסוים ולפני שהוא הספיק להתרווח ולהנות מפרי עמלו תכף מישהו נכנס לחלל העבודה.

שקט מנקים – תתפלאו אבל יש הרבה מאוד מנקים שאוהבים לנקות. אחת הסיבות שמנקים אוהבים לנקות בערב היא כי הם לבד. העבודה בשקט ללא הסחות דעת מאפשרת למנקה להתרכז במשימות עצמן ובמקביל גם מאפשר לו להסדיר מחשבות בדומה לתהליך מדיטטבי.

חסרונות אפשריים לניקיון בשעות הערב:

היצע נמוך יותר של עובדי ניקיון – ישנם עובדי ניקיון רבים שאינם מעוניינים לעבוד בשעות הערב מכיוון שהיו רוצים לנוח בערב בבית בדומה לשאר עובדי המשרד. דבר נוסף הוא שעבור משרדים קטנים מדובר על עבודה בחלקיות משרה וכדי שלעובד תהיה הכנסה מספקת הוא צריך לעבור בין כמה וכמה משרדים ולהרבה עובדים "תיזוז" זה פחות מתאים.

אין בקרה על שעות העבודה של המנקה – ניקיון לאחר שעות הפעילות משמעותו בפועל כי להנהלת המשרד אין בקרה על הזמן בו המנקה נמצאת במשרד ואין בקרה ופיקוח ישיר על איזו משימות נעשות ואילו לא. העבודה לאחר שעות הפעילות מתבססת בעיקר על יחסי אמון ואמון במנקה או בחברת הניקיון הוא לא דבר מובן מאליו וקל לעיכול למשרדים רבים.

אין בקרה על זהות המנקה – כשמשרד בוחר לעבוד מול חברת ניקיון גדולה בדרך כלל זהות המנקה לא ידועה להנהלת המשרד. כלומר מי האדם שמנקה בפועל את המקום? ואם הוא לא מרגיש טוב מי מחליף אותו?

אילו ספקי ניקיון עומדים לרשות המשרדים הקטנים לאחר שעות הפעילות?

כיום למשרד הקטן יש שלוש אופציות בכל הנוגע לניקיון המשרד בשעות הערב: הראשונה היא לשכור שירותים של חברת ניקיון משרדים, האופציה השנייה היא העסקה ישירה של עובד ניקיון ואופציה נוספת היא לאתר מנקה משרדים עצמאי העובד כפרילנסר.

חברת ניקיון משרדים – האופציה הראשונה והמקובלת יותר היא תשלום לחברת ניקיון אך אופציה זו לרוב לא מאוד מוצלחת כי חברת הניקיון לא בנויה לתת מענה מספק למשרדים קטנים. חברת ניקיון הנותנת שירותים למשרדים קטנים מתפזרת על עשרות ואף מאות משרדים באיזורים גאוגרפיים שונים דבר המקשה עליה לתת מענה מיטבי לכל משרד. לכל משרד ישנם דרישות ייחודיות וכשמדובר על מאות משרדים אז זה אומר הרבה דרישות שצריך לתת להם מענה. בנוסף לכך כל משרד ממוקם במקום אחר דבר המקשה על המפקח או האחראי להגיע, כך שגם היחס האישי וההיכרות האישית עם אנשי הקשר במשרד נמוכה.

עניין שני שמקשה על מתן שירות מיטבי הוא ריבוי עובדים, שחלקם הגדול מתחלפים בתדירות גבוהה בגלל השכר השעתי הנמוך. בנוסף לשכר הנמוך למנקה נגזל זמן רב במעברים בין המשרדים הקטנים, זמן שבדרך כלל חברות הניקיון לא משלמות עבורו ולכן העובד ינסה לסיים מהר את העבודה במשרד עצמו ויעבור למשרד הבא על מנת לחסוך זמן ולא לעבוד "בחינם".

העסקה ישירה של עובד/ת ניקיון – האופציה השנייה והפחות מקובלת היא העסקה של עובד ניקיון כעובד מן המניין. מדובר על פתרון פחות מקובל כי מרבית העובדים השכירים מעדיפים עבודה קבועה, במקום אחד ללא התרוצצויות ובמשרה מלאה. לכן למשרדים הקטנים מאוד קשה לגייס עובדי ניקיון מתאימים. מה גם שיש למצוא פתרון למועדים בהם עובד הניקיון לא יוכל להגיע מפאת מחלה או חופשה וזה כבר מקשה על כל התהליך שבעתיים.

עובד/ת ניקיון עצמאי – פתרון מצוין למשרדים קטנים בגלל שהמנקה העצמאי פוטנציאלית יכול לתת יחס אישי יותר ושירותי ניקיון איכותיים יותר. יתרון נוסף הוא שהמנקה העצמאי מוציא חשבונית כמו חברת הניקיון. החיסרון הוא למצוא פתרון בעת היעדרותו של המנקה העצמאי או במידה והוא לא מתאים ויש צורך להחליפו באחר יש להתחיל את הגיוס והחיפוש מחדש.

השיטה הייחודית שלנו – במיזם שלנו אנו משלבים את היתרונות של כל החלופות הקיימות ובכך מאפשרים למשרדים שקט תעשייתי ושירותי ניקיון איכותיים לאורך זמן. אנו מגייסים את העובד, מנקים יחד איתו ומכשירים אותו, מנהלים בקרת שביעות רצון שוטפת ופועלים על מנת שהנהלת המשרד תהיה מרוצה וגם העובד עצמו.